Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podoby a projevy disinhibice
Vesecká, Iva ; Fonferová, Ľudmila (vedoucí práce) ; Sluková, Petra Zia (oponent)
Bakalářská práce "Podoby a projevy disinhibice" se zaměřuje na internetovou komunikaci. V dnešní době internetu, mobilních telefonů a jiných komunikačních zařízení můžeme pomocí internetu nebo svého mobilního telefonu komunikovat celé hodiny. Začátek práce se věnuje úvodu do historie internetu a kyberprostorem jako prostředím, do něhož prostředí internetu patří. Poté se věnuje základním psychologickým aspektům komunikace v kyberprostoru. Představuje typickou skupinu obětí a různé metody útoků. Poukazuje na výhody a nevýhody internetu a sociálních sítí a jejich nebezpečí, ale i na kladné stránky internetu a sociálních sítí pro mladistvé. Bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací všem, kteří se o komunikaci na internetu zajímají. A dále i jako inspirace těm, kteří tuto oblast komunikace zkoumají.
Dokument V síti jako vzdělávací nástroj pro publikum dětí ve věku 12 - 15 let
Poláková, Klára ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Cílem diplomové práce je seznámit s edukativním přesahem dokumentu V síti a jeho přínosem pro české vzdělávání. Teoretická část se zabývá především přiblížením problematiky, kterou film otevírá, a tím je zneužívání dětí na internetu. Celkově ukotvuje téma bezpečnost na internetu dětí do širších souvislostí a také do kontextu českého školního systému. Diplomová práce by pak mohla sloužit jako studijní opora učitelů, kteří s tématem chtějí pracovat a vzdělávat sebe i děti, obsahuje totiž celou kapitolů doporučených vzdělávacích projektů a programů vhodných do výuky na druhém stupni. Výzkumná část práce je pak zaměřena na vnímání učitelů s diváckou zkušeností s dokumentem V síti: Za školou tohoto projektu jako vzdělávacího nástroje. Kvalitativní výzkum se zabýval výzkumnou otázkou, jakým způsobem ovlivnila divácká zkušenost s dokumentárním filmem V síti: Za školou přístup k tématu bezpečnosti dětí na internetu a jeho výuku u učitelů 2. stupně základních škol? Sběr dat byl pak realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s devíti učiteli základních škol. Mezi hlavní závěry patří především ocenění pedagogů dokumentu V síti: Za školou jako nového vzdělávacího nástroje pro prevenci rizikového chování na internetu u dětí na druhém stupni. Zásadním zjištěním bylo také, že výuka tématu bezpečnosti...
Metodika vyšetřování sexuálních trestných činů (vybrané problémy)
Burešová, Veronika ; Konrád, Zdeněk (vedoucí práce) ; Krupička, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodikou vyšetřování sexuálních trestných činů. Vzhledem k rozsáhlosti tohoto tématu jsem se rozhodla práci zaměřit pouze na metodiku vyšetřování trestného činu pohlavního zneužívání, a to jen na vybrané problémy. Vyšetřování pohlavního zneužívání má oproti jiným sexuálním trestným činům svá specifika. Při vyšetřování se k dětské oběti musí přistupovat velmi citlivě, aby se zamezilo vzniku druhotné újmy. Popsat tato specifika a problémy, které při vyšetřování mohou nastat, je cílem této práce. Práce je rozdělena do šesti kapitol. Úvodní kapitola se zabývá právní úpravou pohlavního zneužívání včetně stručné historie této úpravy. Současně také popisuje výskyt trestného činu pohlavního zneužívání na našem území a to zejména pomocí grafů. Druhá kapitola se věnuje kriminalistické charakteristice pohlavního zneužívání. Popisuje typické způsoby páchání, osobu pachatele a oběti. Velký prostor je věnován kybergroomingu, což je způsob páchání, který se objevil až s příchodem moderních technologií a je v současnosti velkým problémem. Podkapitola zabývající se pachateli popisuje různé typy pachatelů a zvláštní pozornost věnuje ženám jako pachatelkám. Poslední podkapitola věnující se obětem popisuje faktory ovlivňující pravděpodobnost, že se dítě obětí stane. Dále také následky...
Rizika internetového prostoru se zaměřením na dětského uživatele
Firbacherová, Pavla ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Cílem práce je zmapovat teoretické znalosti dětského uživatele o rizicích internetového prostoru. Zabývá se problematikou kyberšikany, kyberstalkingu, sextingu a kybergroomingu v nejmladším městě České republiky, v Milovicích. Seznamuje s projevy rizikového jednání, kterým dívky a chlapci z druhého stupně tamějších základních škol nejčastěji čelí a kterých se dopouštějí. Zkoumá, jak vnímají rizika internetu a jak důvěřují cizím osobám na síti. Zjišťuje, jestli navazují vztahy s neznámými lidmi na internetu, se kterými se případně seznamují v reálném světě, u koho by v případě potřeby hledali pomoc a jestli znají některé projekty zaměřené na internetovou bezpečnost. Pro práci je klíčové vymezení rizikových faktorů nových médií a specifik dětského uživatele. S riziky kyberprostoru přibližuje související českou legislativu a nastiňuje profily agresorů a obětí. Na reálných případech poukazuje na možné následky internetové kriminality. Seznamuje s nástroji, projekty a přístupem dětí i rodičů, které pomáhají s prevencí a minimalizací rizik. Empirická část práce je řešená kvantitativní metodou. V závěru porovnává výsledky výzkumu s obdobným celorepublikovým výzkumem Kamila Kopeckého z Univerzity Palackého v Olomouci.
Analýza vlivu online chování na skutečný život
Hrubý, Martin ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze vlivu online chování na skutečný život. Je rozdělena na teoretickou (1.-3. kapitola) a praktickou část (4.-7. kapitola). První kapitola představuje aktuální trendy a celkový úvod do tématu sociálních sítí, internetu, online komunikace a seznamování. Ve druhé kapitole jsou představeny hlavní formy kybernetického asociálního jednání. Třetí kapitola se zaměřuje na proces socializace, dospívání z pohledu vývojové psychologie a jednotlivé myšlenkové a behaviorální vzorce pronikající z virtuální reality do skutečného světa. Praktická část se ve čtyřech kapitolách věnuje jednotlivým formám výzkumu, který měl potvrdit stanovené hypotézy a informace uvedené v teoretické části. Pro jednotlivé výzkumy byly využity metody kvantitativního dotazníku mezi studenty střední školy, kvalitativního výzkumu formou polo-strukturovaného rozhovoru s pedagogy a kvantitativní obsahové analýzy pedagogického periodika. Čtvrtá kapitola je teoretickým uvedením do metodik všech použitých výzkumů. V páté, šesté a sedmé kapitole jsou zdokumentovány jednotlivé části výzkumu, částečně potvrzeny některé hypotézy a následně interpretovány výsledky výzkumné části.
Rizika užívání Facebooku a pedagogické možnosti jejich prevence
Windischová, Anita ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá riziky, která s sebou může přinést užívání internetové sociální sítě Facebook zejména pro děti a dospívající, a navrhuje možná opatření, jak by se tato rizika mohla snížit. Na začátku práce jsou představeny principy fungování Facebooku a základní psychologické charakteristiky internetového prostředí platné také pro Facebook. Z toho vyplývají i negativa a rizika spojená s používáním Facebooku, která jsou popsána v dalších částech práce. Pozornost je věnována především vybraným rizikovým jevům, jimiž jsou kybergrooming, kyberstalking a kyberšikana, jejich prevenci a řešení. Práce dále pojednává obecně o možnostech prevence před riziky internetové komunikace se zaměřením na Facebook a představuje projekty zabývající se prevencí v této oblasti. Empirická část práce zkoumá prostřednictvím dotazníkového šetření vztah mezi rizikovým chováním a informovaností o rizicích a bezpečnějším užívání Facebooku u žáků 2. stupně základní školy v Kadani. Zkoumá také souvislost rizikového chování s tím, jak často se žáci setkávají na Facebooku s některými nežádoucími jevy popisovanými v teoretické části práce a zjišťuje rozdíly mezi chlapci a dívkami u výše zmiňovaných proměnných.
Bezpečnost na internetu: pomůcka pro výuku dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Bauerová, Lucie ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Kovářová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou bezpečnosti sociálně znevýhodněných dětí na internetu. Výzkumným šetřením potvrzuje hypotézu, že tyto děti nejsou dostatečně vybavené kompetencemi k předcházení možným rizikům a řešení vzniklých problémů vyplývajících zejména z používání sociálních sítí a moderních komunikačních nástrojů v prostředí internetu. Autorka práce si současně vytyčila za cíl přispět ke zvyšování zmíněných kompetencí u dětí navržením metodiky pro jejich vzdělávání s využitím metod zkušenostní pedagogiky a neformálního vzdělávání. Diplomová práce postupně předkládá nejprve teoretická východiska a výsledky výzkumů na téma bezpečnosti dětí na internetu s důrazem na kyberšikanu, kybergrooming, kyberstalking a sexting. Dále se věnuje problematice sociálního znevýhodnění a vyloučení a přístupům jak státního, tak nestátního sektoru ke vzdělávání takto znevýhodněných dětí. Poslední, praktická část práce shrnuje výsledky výzkumu včetně jeho metodologie. Metodika bezpečného chování dětí na internetu se nachází v příloze práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Podoby a projevy disinhibice
Vesecká, Iva ; Fonferová, Ľudmila (vedoucí práce) ; Sluková, Petra Zia (oponent)
Bakalářská práce "Podoby a projevy disinhibice" se zaměřuje na internetovou komunikaci. V dnešní době internetu, mobilních telefonů a jiných komunikačních zařízení můžeme pomocí internetu nebo svého mobilního telefonu komunikovat celé hodiny. Začátek práce se věnuje úvodu do historie internetu a kyberprostorem jako prostředím, do něhož prostředí internetu patří. Poté se věnuje základním psychologickým aspektům komunikace v kyberprostoru. Představuje typickou skupinu obětí a různé metody útoků. Poukazuje na výhody a nevýhody internetu a sociálních sítí a jejich nebezpečí, ale i na kladné stránky internetu a sociálních sítí pro mladistvé. Bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací všem, kteří se o komunikaci na internetu zajímají. A dále i jako inspirace těm, kteří tuto oblast komunikace zkoumají.
Výukové materiály pro prevenci nežádoucích e-jevů působících na děti ve školách i domácím prostředí
KOPECKÝ, Jan
Cílem práce je provedení analýzy negativních vlivů působících na děti ve školách i domácím prostředí pomocí dotazníkového šetření. Dále pak zhotovení prezentací na nejčastěji se vyskytující negativní vlivy na internetu, jenž působí na děti. Prezentace budou obsahovat názorné ukázky problematiky. Dále také vizualizace výsledků šetření, statistické zpracování a analýzy zjištěných dat, formulace a ověření hypotéz.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.